miercuri, 17 septembrie 2014

COACH TRAINING - OMMEN, OLANDA, 21-28 AUGUST 2014- ROMANIAN

Privesc cu placere aceasta fotografie. In minte imi revin imaginile fiecarui moment petrecut la Ommen, in Olanda in luna august din acest an. Am intalnit oameni deosebiti si mi-am dat seama ca indiferent din ce tara proveneam, idealurile, suferintele, sperantele, temerile le avem toti, deopotriva. Am invatat ce este prietenia, ce inseamna comunicarea si colaborarea. Si mai mult decat atat, am invatat sa inteleg oamenii. A fi coach inseamna a fi uman, a te apleca asupra nevoilor semenilor tai cu delicatete, cu intelepciune si respect si a-i ajuta sa-si raspunda intrebarilor. Nu dai tu solutii, nu dai tu sfaturi. Nu, deloc. Esti doar un calauzitor in descoperirea solutiei pe care singur, semenul tau o va face. Uneori avem nevoie sa vorbim cu cineva pentru a ne limpezi gandurile si pentru a gasi puterea de a lua o decizie in viata. La inceputul trainingului m-am intrebat " Ce caut eu aici?", ca apoi sa gasesc si raspunsul. Trebuia sa plec de la aeroportul de la Nisa la ora 12,30 si sa ajung la aeroportul Schipol la ora 14,30. Zbor direct, fara incurcaturi, mi-am spus eu cand am luat biletul de avion. Nu a fost sa fie asa. Cand am ajuns la Nisa, in Franta, la aeroport, pe tabela electronica unde erau  afisate zborurile, in dreptul zborului spre Amsterdam era scris " Cancelled". Nu am intrat in panica, mi-am pastrat calmul, obiectivitatea si mintea clara. Parca era un preludiu la ceea ce urma sa invat in Olanda la training. Dupa 2 ore de asteptare, cei de la aeroport au organizat un autocar care sa ne transporte la aeroportul din Marsilia. La ora 14,30 am plecat spre Marsilia si am ajuns la ora 17. Nu aveam in calcul aceasta calatorie, dar am invatat ca in viata sa primesc tot ce vine,  fara sa ma mir,  fara sa-mi fac ganduri. Inainte de plecare la Marsilia i-am sunat pe cei din Olanda comunicandu-le ca voi ajunge mai tarziu si sa-mi confirme daca mai gasesc un tren de la aeroportul din Schipol  pentru a  ajunge la Ommen. Mi-au confirmat ca mai puteam lua un tren, asa incat am ajuns la Marsilia cu inima impacata. Cei de la aeroport ne asteptau, asa incat, procedurile de imbarcare nu au durat mult. Am decolat la ora 18 si la ora 20 eram deja la aeroportul din Amsterdam. La ora 21,30 am luat trenul spre Ommen si la ora 23,30 am ajuns in aceasta localitate mica, dar cocheta si foarte linistita. Aveam sa petrec zile pline de emotii, bucurii si descoperiri la Fundatia Olde Vechte alaturi de ceilalti participanti la training veniti din toate colturile Europei si nu numai : Ilaria Massari ( Italia), Elisa Pilatti ( Italia), Kriszi Arvi Nagy ( Ungaria ),   Karag Olga ( Grecia), Korel Maral ( Turcia),  Cosmin Epureanu ( Romania ), Sintija Ludborza( Letonia), Olimpia Becheru ( Italia), Andrijana Radivojevic ( Serbia), Catalina Vrabie ( Romania), Pedro São Simão ( Portugalia), Abolfazl Vatanparst ( Iran), Hana Svozilová ( Republica Ceha ), Lia Bonnemain ( Franta), Lina Allsaints ( Lituania ), Vasilis Karakasis ( Grecia), Line Ostyn ( Belgia), Wolfi Wulfson ( Austria ) si trainer : Lucie Bilderová ( Republica Ceha), Tobias Gabor ( Ungaria),  Andreas Hannes ( Grecia) , Anna Cheimona ( Grecia), Panagiotis Mamouzakis ( Grecia), Robert van der Wolk ( Olanda), Marco Vlaming ( Olanda)- lectorul trainingului.



Alaturi de toti acesti tineri minunati am invatat ca momentele grele pot fi trecute daca stii si esti constient in ce faza te afli.
Faza de apatie - cand iti doresti moartea pentru ca nimic nu merge.

Faza de durere- cand simti nevoia de a fi ajutat de altii pentru ca tu nu poti face nimic, dar altii pot.

Faza de teama - cand vrem sa cerem ajutorul, dar ne este teama sa o facem din cauza fricii de durere.

Faza de lacomie - cand dorim sa avem si sa posedam tot, dar cu ezitari. Foamea de bani, de renume, de recunoastere.

Faza de furie - cand suntem invidiosi pe altii si am dori sa-i oprim.

Faza de mandrie - cand dorim sa mentinem si sa controlam situatia.

Faza de curaj - cand avem puterea de a lua decizii fara teama si ezitari.

Faza de acceptare - cand totul este ok, cand totul este. Te bucuri de tot si nu judeci pe nimeni.

Faza de pace - cand eu sunt intreg, implinit, oricine si orice face parte din mine. Absolut totul este perfect.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu