sâmbătă, 3 septembrie 2016

Romania Suntem Noi !

Romania suntem noi !
24 august 2016. Ora 3,36. Pamantul s-a cutremurat in zonele din centrul Italiei nelasand nici o cladire in picioare.  Urlete, tipete, frig, noapte. Cu doua zile in urma imi inmormantasem omul care a insemnat totul pentru mine. Eram inca sub socul mortii si durerii pierderii omului drag, si apoi alt soc. Doamne, cata suferinta! Urmaream la televizor stirile si ma cutremuram.
Oameni de la protectia civila, militari, oameni simpli sapau cu mainile printre daramaturi ca sa poata salva vieti. M-a impresionat o fetita, Giulia, care a fost salvata de un caine dresat pentu astfel de dezastre. Din pacate surioara ei nu a mai putut fi slavata. Echipa de salvare era cu ochii in lacrimi. Au mai salvat o viata. Viva la vita!
V-ati imaginat vreodata ca ati putea fi oricare din voi in situatia aceasta? Eu da. Si m-am cutremurat. Cred ca am constientizat mai profund faptul ca azi putem sa mai radem, sa mai muncim, sa mai calatorim, sa mai facem tot ce ne dorim si peste noapte se darama totul si putem sa nu mai fim. E atat de mica distanta dintre viata si moarte cum nu va puteti imagina.
In starea de soc in care ma aflam, am simtit nevoia sa fac ceva, sa ajut cum pot si eu. Nu a fost usor, dar totul este sa vrei sa faci ceva. In rest totul vine de la sine. Ma gandeam ca Emilio ar fi gandit si el ca mine si ar fi facut la fel. Am vorbit cu prieteni din tara si din Europa care ma rugau sa facem ceva sa ajutam pe cei care au fost loviti de aceasta nenorocire. Ma gandeam si la bietii romani, care veniti sa munceasca in Italia, si-au gasit sfarsitul aici. Au murit 11 romani si 5 sunt raniti. In total sunt 290 de morti. Am sunat la consulatele romane din Torino si Bolonia, la ambasada Romana din Roma, dar si ei erau coplesiti de situatie. La ambasada, cand am sunat, imi spuneau ca trebuiau sa trimita la morga personal pentru identificarea romanilor morti.
Cautam idei, gandurile imi veneau de-a valma in minte. Atunci l-am rugat pe Emilio sa ma ajute si.....mi-am adus aminte de domnul Liviu Marian Pop pe care l-am intalnit la ambasada romana de la Roma acum doi ani cu ocazia semnarii unui contract de parteneriat pentru platforma europeana " Romania Suntem Noi". L-am contactat imediat si i-am spus ca vreau sa ajut romanii din Italia, dar nu stiu cum. Raspunsul a venit imediat, fara ezitare. Domnia sa are o fundatie care se numeste Fundatia Liviu Marian Pop cu sediul la Baia Mare. Mi-a propus sa gasesc un partener italian care va putea sa gestioneze banii din donatii in Italia. Asa mi-am adus aminte de  un prieten de-al lui Emilio care mi-a fost tare aproape in ultima perioada, Giorgio Ventura, si care este presedintele CICAS Italia (sindicatul intreprinzatorilor, comerciantilor, turismului si mestesugarilor) care are filiale in toata Italia. L-am contactat si a fost de acord sa semneze un contract de parteneriat cu Fundatia Liviu Marian Pop. Prin acest parteneriat s-au deschis doua conturi speciale pentru donatii: unul in Romania si unul in Italia. Astfel banii donati in Romania in contul Fundatiei Liviu Pop vor fi transferati in contul CICAS care va individua familiile romane din zona calamitata si le vor da banii pentru nevoile de stricta necesitate (medicamente, tratamente, analize medicale, taxe si materiale pentru scoala pentru copii, psiholog,etc) .
Am vazut acum pe site-ul ambasadei romane ca si statul roman va ajuta romanii care au suferit de pe urma cutremurului. Familiile romane afectate de cutremur vor trebui sa indeplineasca o gramada de proceduri greoaie pentru a primi ajutoare de la statul roman. Pana atunci, ii putem ajuta noi, cu cat putem.
Va lansez un apel de suflet de a nu-i lasa pe romani sa se simta singuri. 

ROMANIA SUNTEM NOI !

Cei care doriti puteti  face donatii in contul: CEC Bank Baia Mare ROMANIA RO96CECEMM0130RON0583904 sau direct la sediul fundatiei din Baia Mare B-dul Bucuresti 5, Romania.

Pentru informatii tel: 0040.744. 530. 508.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu